Agent okrętowy - kurs podstawowy
Kurs podstawowy na Agenta okrętowego przeznaczony jest zarówno dla adeptów tej ciekawej profesji, osób początkujących chcących rozpocząć pracę w ww. zawodzie, jak również dla tych, którzy zawód ten już wykonują i chcą poszerzyć i ugruntować swoją wiedzę.
Program szkolenia przewiduje następujące zagadnienia:
Armator, Statek, Port, Agent Morski i Makler Morski, Funkcje Agenta w obrocie portowo-morskim, Dokumentacja związana z funkcjami Agenta Morskiego, Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO).
1. ARMATOR
1.1. definicje ;
1.2. relacje armator - agent morski ;
1.2.1. umowa agencyjna, zlecenie agencyjne, nominacja agencyjna;
1.2.2. agent czarterującego, agent opiekuńczy ;
1.2.3. wynagrodzenie agenta.
2. STATEK
2.1. formy eksploatacji statków;
2.2. wybrane parametry techniczno - eksploatacyjne statków;
2.3. dokumenty statku i załogi;
2.4. typy statk6w morskich i ich wyposażenie związane z ładunkiem.
3. PORT
3.1. port jako węzeł w systemie transportowym;
3.2. ustawa o portach i przystaniach morskich;
3.3. przepisy portowe, regulaminy, zwyczaje, dobra praktyka;
3.4. organizacja Morskich Portów Gdańsk - Gdynia ;
3.5. Rada Interesantów Portu ;
3.6. Taryfa polskich portów morskich.
4. AGENT MORSKI I MAKLER MORSKI
4.1. definicje i uregulowania prawne, etyka zawodowa;
4.2. organizacje skupiające agentów i maklerów morskich ;
5. FUNKCJE AGENT A W OBROCIE PORTOWO - MORSKIM
5.1. organizacja obsługi statku w porcie;
5.2. współpraca agenta z zainteresowanymi w obrocie portowo -morskim ;
5.2.1. załadowcy / odbiorcy - spedytorzy ;
5.2.2. armator, kapitan i załoga statku;
5.2.3. Administracja Morska;
5.2.4. Władze celne, graniczne, sanitarne inne;
5.2.5. Port (nabrzeże, baza, terminal);
5.2.6. pozostali kontrahenci, usługodawcy.
6. DOKUMENTACJA ZWIĄZANA Z FUNKCJAMI AGENT A MORSKIEGO
6.1.dokumentacja odpraw;
6.2.dokumentacja ładunkowa i pasażerska (np. konosament );
6.3.dokumenty sprawozdawcze i rozliczeniowe związane z obsługą statku w porcie; 6.4.ubezpieczenia .
7. MIĘDZYNARODOWA ORGANIZACJA MORSKA (IMO)
7.1. rola i znaczenie IMO;
7.2. konwencje IMO najbardziej istotne w działalności agenta;
7.2.1. Konwencja SOLAS 1974;
7.2.2. Konwencja MARPOL 1973/78;
7.2.3. Konwencja TONNAGE 1969;
7.2.4. Konwencja LOADLINES 1966;
7.2.5. Konwencja F AL 1965.
8. ŁADUNEK:
8.1. Rodzaje ładunków- ładunki masowe / drobnica
8.2. Parametry ładunków
8.3. Czarterujący i bukujący
8.4. Liner Agency Agreement
8.5. Standard statements of facto (short Form)
8.6. Ładunki – cyrkularz
8.7. Incoterms
Fachowa terminologia angielska będzie integralną częścią wykładanej wiedzy.