Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku portalu internetowego kigm.pl Uprzejmie informujemy, że od 25 maja 2018 r. obowiązuje tzw. RODO, czyli Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/48/WE. Nowe prawo wprowadza zmiany w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych. Szczegółowe zapisy znajdziesz w nowej polityce prywatności portalu internetowego kigm.pl. Jednocześnie informujemy, że Państwa dane są przetwarzane w sposób bezpieczny, z należytą starannością i zgodnie z obowiązującymi przepisami
Polityka Prywatności/Cookies   
AKCEPTUJĘ
Joomla 3.1 Templates by FatCow Coupon

Posiedzenie Rady KIGM

Opublikowano: piątek, 27, wrzesień 2019

Nowy sekretarz generalny KIGM i list otwarty ws. Nauty

W dniu 17 września 2019 obyło się kolejne posiedzenie Rady KIGM, które poprowadził Przewodniczący Rady KIGM p. Adam Meller.

W związku z rezygnacją dotychczasowego Sekretarza Generalnego p. Jerzego Lewandowskiego Rada powierzyła to stanowisko Rafałowi Machowiakowi dotychczasowemu dyrektorowi biura KIGM. Nowy Sekretarz Generalny objął obowiązki z dniem 1 października 2019 r.

Rada zapoznała się z sytuacją ekonomiczną jednego ze swych członków - Stoczni Remontowej „Nauta” S.A. i postanowiła wystosować list otwarty z apelem o podjęcie działań, które przywróciłyby stabilizację ekonomiczną liczącej ponad 90 lat stoczni. List ten skierowany został do Wicepremiera Jacka Sasina, Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Ministra Obrony Narodowej, prezesów zarządów Polskiej Grupy Zbrojeniowej oraz MS Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych.

Rada dyskutowała na temat relacji pomiędzy największymi portami a władzami miast, na których terenie się znajdują podkreślając konieczność takiego ułożenia współpracy, aby rozwój portów, najważniejszego ogniwa polskiej gospodarki morskiej, odbywał się w sposób niezakłócony.

Na posiedzeniu Rady poruszono również kwestię konieczności sfinansowania przez budżet państwa pogłębienia toru wodnego łączącego port w Elblągu z przyszłym przekopem Mierzei Wiślanej zwracając uwagę, że bez znalezienia środków umożliwiających pogłębienie toru wodnego port w Elblągu nie skorzysta z przekopu Mierzei Wiślanej.