Polskie Dni Morza i spotkanie Marine Club
W ramach przygotowywania przyszłorocznych wydarzeń promujących polski biznes morski za granicą, które przyjęło się nazywać Polskim Dniem Morza, na początku grudnia br. sekretarz generalny KIGM, Rafał Machowiak odwiedził Czechy i Słowację.
Pierwsze spotkanie odbyło się 3 grudnia w w praskim Biurze Handlowym PAIH, gdzie rozmawiano o możliwości zaangażowania się Biura w przygotowanie Dnia Morza i zakresie pomocy jakie może ono udzielić organizatorom. Podobne rozmowy miały miejsce podczas wizyty w Pałacu Fürstenbergów w Pradze, gdzie mieści się ambasada RP. Pani Ambasador Barbara Ćwioro wyraziła zainteresowanie powrotu do idei Polskiego Dnia Morza w Pradze (ostatnie odbyło się w 2012 r.) i zapewniła wszelkie możliwe wsparcie jakiego ambasada może udzielić.
KIG w KIGM
28 listopada 2019 w siedzibie KIGM w Gdyni odbyło się spotkanie prezesa Krajowej Izby Gospodarczej p. Andrzeja Arendarskiego z przedstawicielami izb gospodarczych (członkami KIG) z województwa pomorskiego oraz kujawsko-pomorkiego. Reprezentowane były: Polska Izba Spedycji i Logistyki, Regionalna Izba Gospodarcza Pomorza, Norda - Regionalna Izba Przedsiębiorców, Słupska Izba Przemysłowo-Handlowa na Region Słupski, Izba Gospodarcza Wodociągi Polskie, Izba Przemysłowo-Handlowa Woj. Kujawsko-Pomorskiego, Polska Izba Gospodarcza Maszyn i Urządzeń Rolniczych, Izba Przemysłowo-Handlowa w Toruniu.
Posiedzenie Loży KIGM - Polska Bandera
21 listopada 2019 w siedzibie KIGM odbyło się, już drugie w tym miesiącu, posiedzenie Loży KIGM którego jedynym tematem była dyskusja projektu „Polska Bandera” przygotowanego przez Polskie Stowarzyszenie zarządców Polski Związek Przedsiębiorców Żeglugowych (były Polski Związek Zarządców Statków). Temat przedstawił i referował p. kpt. Tadeusz Hatalski, członek Narodowej Rady Rozwoju przy Prezydencie RP.
Prezentacja skoncentrowała przedstawiona była dwutorowo.
Po pierwsze p. kpt. Hatalski omówił zagrożenia dla polskich marynarzy oraz budżetu państwa jakie niesie za sobą orzeczenie C-631/17. Jednocześnie wskazał, że jest to również pewna szansa na uregulowanie statusu zabezpieczeń socjalnych marynarzy, a przy okazji, być może również okazja na ponowne zainteresowanie władz omawianym projektem.
Po drugie pan kapitan przedstawił szczegółowo elementy całego projektu włączając w to korzyści ekonomiczne jakie mogą płynąć z wdrożenia projektu.